Εκτύπωση του άρθρου
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ

Στροφή, Maribor

 

1.
πόλεις γαντζωμένες στο χρόνο, λίγο γραφικές, λίγο παράκεντρες
ακόμη και η μετακίνηση των αυτοκινήτων με το τραίνο
όλες οι μεταφορές, όλες οι αναφορές
ο Bachelard σώζει τη βραδιά
αν είναι αλήθεια, θα ξανάρθει
οι γυναίκες ίσως απαιτητικές
οι άντρες μάλλον ανιαροί
η αλήθεια χάθηκε, όπως
η συνέπεια των άλλων
η διακινδύνευση                                                                                                             η
των γραφείων                                                                                                     ευκαιρία
όσων                                                                                                  όποια παρεξήγηση
ύστερα κρυφό κέντρισμα
χασμουρητό, υγρασία, ανία
σίγουρα σε έξι λεπτά η αναχώρηση
και ο λεπτοδείκτης με την κόκκινη μύτη
στην άσπρη πλάκα με τους λατινικούς αριθμούς
αποχαιρετισμοί σε τρία λεπτά, άνοιγμα και κλείσιμο
τραίνο TIR RAIL, τα σημεία ξεθωριάζουν κι αναιρούνται
κοφτά σφυρίγματα, το τραίνο ξεκινά σε 10 δευτερόλεπτα
και το συμπέρασμα, στερεότυπη ανατροπή, τρακ-τρακ,  κλακ.
 

2.
το κόκκινο τραίνο σημειώνει
ποτάμια, λόφους φτιάχνει όλες
τις παραλλαγές του πράσινου
λύνει και δένει το φως το
αρπάζει και το αφήνει σχε-
δόν όλοι κρέμονται από τα
κινητά τηλέφωνα απόντες
πότε εικόνες από τα χωράφια
πότε εντυπώσεις από ξενοδοχεία
πότε αναμνήσεις απ’ άλλα τοπία
πότε παραστάσεις χωρίς αυλαίες
στον πηγαιμό ανησυχία και αγ-
ωνία ασκήσεις σε μικρά
τούνελ γρήγορη περιδιάβαση
μ’  όλη την άγνοια η λεπτή
στρώση του ορατού μ’ όλη
την άγνοια επιστροφή κούραση.

 

 
ποτάμι, γέφυρα, κοιλάδα, πλαγιά, χαράδρα, ρυάκια
δρόμοι, πλατείες, αποβάθρες, σκάλες, αγάλματα

4.
πρεσβευτής στο ίδιο σύμπαν
 
αυτοεορτασμός δίχως δόξα
οι λέξεις γλιστρούν στους πόρους της πόλης
χωρίς να το ξέρει και ο ίδιος ο αφηγητής
χωρίς να το θέλει ο κινούμενος πληθυσμός
δύσκολη η αδιαφορία, ενδιάμεση η ευλογία
μονότονος βόμβος
 
 
αναμονή
γρήγορη μάζωξη στιγμών
προσμονή
αποθέωση της διάθλασης
 
 
μοριακές εικόνες
 
 
ούτε μια μέρα στον παράδεισο
ούτε μια μέρα στην κόλαση.

5.
παρ’ όλα τα εγχειρήματα η
τρωτότητα όχι η τριβή
από την υπερειδίκευση η προσπάθεια
ίσως απελπισμένα
φτιάχνει την παρεξήγηση του μερικού
η ευτέλεια δόλια (;) η
υποβάθμιση των υπολοίπων σημαίνον
όχι ναι
Maribor πριν το πράγμα πριν το
σχεδιασμένο ταξίδι προορισμός
τέλος ή τελειωμός
«τα πιο
παλιά κλήματα στον κόσμο οι
ρίζες της αμπέλου στο ποτάμι»
, ο ίδιος
λάρυγγας στη συνέχεια δοκιμάζει, τα
κόκκινα κρασιά γράφει
ποια αρχή ποια μέση ποιο τέρμα
άδεια ένδεια.


6.
πλεονεξία                                                                                                              γνώσεις
μέσα, έξω                                                                                                       αναγνώσεις
πίστη μη πίστη                                                                                           παραγνώσεις
ηχώ από το δώθε                                                                                   παραναγνώσεις

 
 
καλό
κακό
 
 
 
veritas                                                                                                                        νύχτα
veritas                                                                                                         των εργασιών
veritas                                                                                                μέρα των εργασιών
veritas                                                                               αφηνιασμένοι των εργασιών.
 

7.
ο ιερέας, το ζευγάρι ντυμένο κυριακάτικα, δυο ηλικιωμένοι, ένα κοριτσάκι και ο επαγγελματίας με το video, η εκκλησία μάλλον είχε φιλοξενήσει πιο πολύ κόσμο, μεγαλύτερη χαρά
 
δώσε ημίν την επιούσια ποίηση
και τίποτα τοις κυσί
 
ο υμνητής ήλθε και δεν άρθρωσε, καθώς όλοι ετοιμάζονται για τις γιορτές, οι ηθοποιοί καθαρίζουν γρήγορα το λιθόστρωτο, οι κλόουν φουσκώνουν τα μπαλόνια, η αγορά φροντίζει για τα ψωμιά και τα λουκάνικα, μετά, όμως παράδοση στα προστάγματα
 
σύντομη συμβίωση, χίμαιρα τωv απέξω
συμβάσεις των συναλλαγών
 
εν μέσω ενθουσιασμών και αποσταγμάτων
 
το αγαθό ήλθε στην πόλη, δεν άφησε ωστόσο κανένα ίχνος, σύντομη καλλιέργεια του πρωτογονικού και έφυγε με τους κατοίκους των περιχώρων
 
γιατί
χωρίς περιστροφές
 
πλάνη ή πρόταγμα.

8.
 
 
 
 
 
δειλή πανούκλα
όχι στο μνημείο
ωμή    φιλοξενία
χρόνιο   μίασμα.
 
 
Δημοσθένης Αγραφιώτης
[Σλοβενία – Ελλάδα
2008-9]