ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ
Αχ! Αυτή τη φορά, λόγω διαφόρων συγκυριών, το υλικό προς διερεύνηση έφτασε να υπερβαίνει πραγματικά τις δυνάμεις μου καθώς και το ύψος μου (καθημένης): μπροστά μου πυργώνονται 5 στήλες ποιητικών συλλογών– όχι και πολύ ισορροπημένες.
Έχω διαβάσει ένα απίστευτο αριθμό βιβλίων και διατελώ σε κατάσταση ελαφράς παραζάλης με πιθανή διατάραξη της αναλογίας ορθής κρίσης και χιούμορ που διαθέτω.
Ελπίζω πως δεν έχω πάθει ανήκεστο βλάβη και πως η κατάστασή μου δεν θα έχει επιπτώσεις στην Στήλη Άλατος.
Σκέφτομαι πως η πιο έντιμη κίνηση που μπορώ να κάνω αυτή τη φορά είναι να διαλέξω στην τύχη ένα βιβλίο από την κάθε στοίβα.
Θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιο αντικειμενική γίνεται: δεν θα επιλέξω ούτε τα πιο εξέχοντα, ούτε αυτά που πιθανόν απειλούν με κατάρρευση το όλο οικοδόμημα αν λείψουν από τη θέση τους.
Ελπίζω να είμαστε τυχεροί και να μην τραβήξω κανένα βιβλίο από αυτά της κλωσσομηχανής (ξέρετε ποια εννοώ)…
Ναι, θαρρώ πως είμαστε τυχεροί!
Ορίστε, ας πάρουμε την καθιερωμένη συνέντευξη από τους στίχους τους:
Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος: Τι κοιτάζει στ’ αλήθεια ο ποιητής, Πόλις
ΕΡ: Οφείλετε τον τίτλο (και την έμπνευσή σας) στα λόγια του Προυστ. Ο δικός σας ποιητής, έχει εντοπίσει τελικά τι είναι αυτό που κοιτάζει και προσπαθεί να «αποτυπώσει»;
ΑΠ: …κοιτάζει γύρω του,/γυρεύει τις τριανταφυλλιές που ήξερε, / το άρωμα της νεραντζιάς, /τον δρόμο που ανηφορίζει στο βουνό. (…) Λάθος πόλη, λάθος πόλη, / είσαι σε λάθος πόλη!
ΕΡ: Ε, και για ποιο λόγο λοιπόν γραφτήκατε;
ΑΠ: Ρώτα όποιον ποιητή θες και θα σ’ τ’ ομολογήσει: ορισμένα ποιήματα γράφονται μόνο και μόνο / για να χρησιμοποιήσει ο ποιητής μια συγκεκριμένη λέξη.
ΕΡ: Υπερβολές… Δηλαδή, πιστεύετε πως όλα τα ποιήματα είναι απλώς κατασκευές;
ΑΠ: Άλλα ποιήματα βέβαια γράφονται / για εντελώς άλλους λόγους, ανεξιχνίαστους.
ΕΡ: Ασφυκτιά η ζωή του δικού σας ποιητή μέσα στην κατασκευή του, ή του δίνετε το ελεύθερο να μπαινοβγαίνει; Τι λέει ο ίδιος;
ΑΠ: Καμιά φορά νομίζω πως /μπορώ ν’ αναπνεύσω/ κι έξω απ’ το ποίημα / και καίω τα πνευμόνια μου / μέχρι να βρω τη σωστή λέξη.
ΕΡ: Α, και πώς είναι η άλλη, παράλληλη ζωή του στον κόσμο; Εξίσου έντονη;
ΑΠ: Τρίβεσαι πάνω μου γυμνή / τόσο που οι σπίθες τινάζονται / κι έξω απ’ το ποίημα.
ΕΡ: Τελικά, τι είναι η έμπνευση για τον δημιουργό σας;
ΑΠ: Ένα πουλί περνάει μαύρο και χάνεται / σαν να μην έχει τόπο να σταθεί.
Σχόλιο: Ο Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος, ανέμελος πλην αρκετά προσεκτικός περιπατητής του βίου του, καδράρει απλά, καθημερινά πλην ναρκισσευόμενα στιγμιότυπα, και τα «φωτογραφίζει» εν στάσει ή εν κινήσει.
Ζέφη Δαράκη: Ο ύπνος είναι ρόδο, Νεφέλη
ΕΡ: Τι είναι η Ποίηση για την δημιουργό σας;
ΑΠ: Σκοτάδι που κυλάς μες στο σκοτάδι σου / αιώνια θα μπορούσες να κυλάς / σε ακινητοποιώ / με της γραφής το αμάρτημα
ΕΡ: Τι γνώμη έχει για σας;
ΑΠ: Λέξεις μου ερείπια λέξεις / που σέρνετε θέλοντας και μη /τις αλυσίδες σας / που απελπίσατε αυτό που ήθελα να πω
ΕΡ: Γιατί η ποίηση; Ο ελλειπτικός λόγος, ο χωρίς αρχή και τέλος;
ΑΠ: -γιατί κι η ζωή / μια φράση αφημένη στη μέση δεν είναι;
ΕΡ: Πώς διατυπώνετε εσείς την έννοια «Ποίημα»;
ΑΠ: Στα βαθιά νερά του καθρέφτη το πιο / απόμακρο είδωλο
ΕΡ: Τελικά, τι είναι το αντικείμενο της Ποίησης;
ΑΠ: Το απαρηγόρητο/ αυτό που μένει απαρηγόρητο
Σχόλιο: Η Ζέφη Δαράκη, με μακρά και ευδόκιμο πορεία στην ποίηση γράφει πάντα σε λεπταίσθητο, σχεδόν εξαϋλωμένο Λόγο για τα α- νόητα της ζωής και του θανάτου.
Γιώργος Αλισάνογλου: Παιχνιδότοπος, Κίχλη
ΕΡ: Πώς σας βλέπει ο δημιουργός σας;
ΑΠ: Ολοκαύτωμα μιας ολόκληρης περιοχής της ιστορίας / η εσωτερική εξορία, οι στοές, οι πληγές / που έπεσαν μέσα στις λέξεις σου / που ακόμα πέφτουν / που γράφτηκαν / σαν να μη γράφτηκαν ποτέ
ΕΡ: Τι είναι για τον ίδιο η ποίηση;
ΑΠ: Μικρή ψυχή τερπνή περιπλανώμενη / ξένε και συνοδοιπόρε του κορμιού μου
ΕΡ: Πού απευθύνεστε;
ΑΠ: Δεν μας καταλαβαίνουν* είμαστε το πηγαινέλα / του εαυτού μας που δεν ταιριάζει σ’ αυτά τ’ αυτιά
ΕΡ: Τι εικόνα έχει για σας ο δημιουργός σας; Καλειδοσκοπική; Σας βλέπει με φόβο; Με λύπη; Με θυμό; Με απόγνωση;
ΑΠ: Υπάρχει ένας άνθρωπος μέσα στο ποίημα εδώ και πολύ καιρό
(…) (Κάποιος άλλος θ’ αποτελειώσει αυτό το ποίημα – εάν το πιστεύεις) (…) (…)
Εμπρός ξερίζωσε το ποίημα για να δεις από κάτω / τον Αντίνοο της ίσως άνοιξης κι ένα βουνό σκουλήκια
ΕΡ: Πώς βλέπει τον εαυτό του;
ΑΠ: Είμαι αρκετά νεκρός για τον κόσμο αυτόν;
Σχόλιο: Ο Γ. Α. επινοεί έναν ου τόπο, γεμάτο αχαρτογράφητες, κατεστραμμένες και εμπόλεμες περιοχές, και, εκεί, αφήνει ελεύθερους τους δαίμονες του να παίξουν σκιαμαχώντας με παρελθόν και μέλλον σε εικονική πραγματικότητα.
Μαρία Χουρδάκη: Εκ των ενόντων, Γαβριηλίδης
ΕΡ: Τι παρατήρησε η δημιουργός σας και της γεννήθηκε η επιθυμία να γράψει; Πώς καταγράφει το συμβάν;
ΑΠ: Τις μέρες το δωμάτιο στον αέρα αιωρείται / Τις νύχτες το αφήνω ν’ ακουμπά στους ώμους μου
ΕΡ: Έψαχνε να βρει τη θέση της στον κόσμο… Πώς το εξέφρασε;
ΑΠ: Πού ήμουν ακριβώς / δεν ξέρω. / Μες στη μικρή ή στη μεγάλη σιωπή
ΕΡ: Τι την ωθεί; Με ποιον τρόπο σας προσεγγίζει;
ΑΠ: Στα χαμηλά πατεί να μην σκιαχτεί / ο μέγιστος αυτός, ο έρως των πραγμάτων
ΕΡ: Σας αντιμετωπίζει σεβαστικά, με ταπεινότητα. Ποια λέει πως είναι η τελετουργία;
ΑΠ: Στην ανοιχτή παλάμη / να μετράμε σπόρους του αλφάβητου: / είκοσι τέσσερις./ είκοσιτέσσερις ξανά.
ΕΡ: Πώς περιγράφει η δημιουργός σας την αρωγή της Ποίησης;
ΑΠ: Δεν φυλλομετρώ πια τη ζωή μου. Ούτε ένα θρόισμα. (…) Ό, τι δεν φαίνεται, καλά κρατεί.
Σχόλιο: Η Μαρία Χουρδάκη, πρωτοεμφανιζόμενη στην Ποίηση, ευθαρσώς αλλά με απλότητα και ευαισθησία επιδιώκει να προσεγγίσει κι εκείνη τα άρρητα.
Βάλτερ Πούχνερ: Δοκίμια για τον ουρανό
ΕΡ: Τι λέει για σας, για τα ποιήματά του ο δημιουργός σας;
ΑΠ: Εμένα μ’ ευχαριστεί να τα γράφω / πέρασα ώρες γεμάτες και καλές / ας μείνουν μάρτυρες της ευτυχίας μου / και της θλίψης μου κουμπάροι
ΕΡ: Γιατί άρχισε να σας γράφει;
ΑΠ: Να ήξερα να προσεύχομαι / τόσα πράγματα θα είχα να πω / σ’ αυτόν που πάντα ακούει / αλλά ποτέ δεν απαντά
ΕΡ: Τι ήθελε να πετύχει; Τι σκέφτεται ως ποιητής;
ΑΠ: Η άδεια θέα του μέλλοντος / πρέπει να γεμίσει ουτοπίες
ΕΡ: Πώς περιγράφει τον εαυτό του;
ΑΠ: Άγιος άγνωστος κι αλάτρευτος, λευκό / το συναξάρι μου και θαύμα μόνο ο ίδιος. / Δεν ήμουν γι αυτόν τον κόσμο κι έγινα.
ΕΡ: Τι συμπέρασμα έχει αποκομίσει από την πολυετή του ενασχόληση μαζί σας;
ΑΠ: Δεν μπορείς να είσαι μόνο ποιητής / παίζεις με το αθώρητο μιλάς στο άγνωστο / βγάζεις τον δαίμονα από μέσα σου / μα δεν πεθαίνει πάνω στο χαρτί . θ’ αναστηθεί και θα σε κατασπαράξει. Δεν κάνει να είσαι μόνο ποιητής, / Κάνε και κάτι άλλο. Ίσως μουσική
Σχόλιο: Ο Βάλτερ Πούχνερ γνωστός θεατράνθρωπος αλλά μάλλον άγνωστος ως ποιητής, εκπλήττει με την φρεσκάδα και την δεξιότητα στον χειρισμό της μητριάς του γλώσσας για το δύσκολο έργο της «μεταγλώττισης» του κόσμου των ορατών και των αοράτων.
© Poeticanet τα περιεχόμενα του poeticanet προστατεύονται από copyright
Ημ/νία δημοσίευσης: 2 Δεκεμβρίου 2018
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 18
- Στάθης Κουτσούνης, Μπροστά σε αλλότριο ρόπτρο. Κριτικές επισκέψεις και άλλα κείμενα (1989 - 2020)
- Παυλίνα Παμπούδη, Νυχτολόγιο,
- Για το βιβλίο του Γιώργου Βέη: ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΚΕΙ ΑΠ' ΟΠΟΥ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΘΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 16
- Βασιλική Ράπτη, Η λεπταίσθητη Λαίδη μου
- Αλέξιος Μάινας, Προσκόμματα και ποιμαντικές λύσεις...
- Αλέξιος Μάινας, Προσκόμματα και ποιμαντικές λύσεις
- Θεοδόσης Πυλαρινός: Ο ποιητής Αντώνης Φωστιέρης
- οι Κυψέλες του Γιώργου Αλισάνογλου και η Παπούσα της Βίκυς Κατσαρού
- Ποιητική της ζωής
- ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΣΤΙΕΡΗΣ – "ΘΑΝΑΤΟΣ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ"
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 15
- Χλόη Κουτσουμπέλη, Η γυμνή μοναξιά του ποιητή Όμικρον
- Παυλίνα Παμπούδη, Σημειώσεις για το άγραφο
- Παυλίνα Παμπούδη, Σημειώσεις για το άγραφο
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 14
- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ, Φωτογραφία ξωμάχου ή Τα μάγια
- Άννα Γρίβα, Δαιμόνιοι
- Στου κανενός τη χώρα του Στάθη Κουτσούνη,
- Παναγιώτα Λάσκαρη, “Μικρή σπουδή πάνω στο πρόσωπο ενός Τεύκρου – Συνομιλώντας με τον Γιώργο Σεφέρη”
- Χρύσα Ευστ. Αλεξοπούλου, Πορείες Κατάδυσης
- ΣΑΤΙΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ: ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ PIXELS ΤΟΥ Δ. ΚΟΣΜΠΟΥΛΟΥ
- Πέτρος Γκολίτσης, Σφαχτάρια στο λευκό, Θράκα, 2020
- ΟΙ ΑΝΘΙΣΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΘΟΥΛΑΣ (ΔΑΝΙΗΛ)
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 13
- Ο χρόνος είναι ποίηση
- Στάθης Κουτσούνης Άννα Βασιάδη,
- ΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΟΙ ΚΟΣΜΟΙ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΕΗ
- Γιώργος Βέης, Βράχια
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 12
- Ο θρίαμβος του ασήμαντου, του ανώνυμου και του μηδαμινού. Ιωάννης Πανουτσόπουλος
- Ανθούλα Δανιήλ "Δεκαετίες τερματίζουν όλες μαζί στο νήμα"
- Βασίλης Λαδάς, "Λεύκωμα"
- Αποξέοντας τον παλίμψηστο συμβατικό πάπυρο και «σκρατσάροντας» τον ηλεκτρονικό: «Η ποίηση να είναι ασφαλής!»
- Με το μέτρο της ποίησης
- Ξαναδιαβάζοντας τη συλλογή του Αντώνη Φωστιέρη Ποίηση μες στην Ποίηση
- Δημήτρη Χουλιαράκη, Ψυχή στα δόντια,
- Ξάνθος Μαϊντάς, Αφανών Γυναικών
- Alda Merini, Θεϊκή μανία, μτφρ. Έλσα Κορνέτη
- SILENCIO / ΣΙΩΠΗ
- Σάρα Θηλυκού, Το όνομά τους
- Eva Runefelt, Στα χέρια της μνήμης
- ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ
- Ρούλας Αλαβέρα, Ηλεκτρονικός Πάπυρος,
- ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ: ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΤΥΠΟΙ ΚΑΙ ΣΙΩΠΗ
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 12
- KATOIKOI TΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ 2
- Λαθραία οργή, της Λίλυς Εξαρχοπούλου (εκδόσεις Μελάνι 2018)
- Ο κόσμος «γεννιέται» σε τρεις πράξεις
- Παναγιώτης Αρβανίτης, Παράθυρο στο Βερολίνο, Γαβριηλίδης, 2019
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 11
- Η θαμπάδα της ύπαρξης ( ή η λευκόφαιη υφή της)
- Αλόη Σιδέρη, Ανάμεσα στο μακριά και το πιο μακριά
- Μάρκος Δενδρινός, Το χρυσάφι του Δόγη
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 9
- ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ
- Τάναϊς: Μία δοκιμή στην ποίηση του Ιωσήφ Βεντούρα
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Κώστα Βούλγαρη, Η αλήθεια, Και ο άλυπος θάνατος
- Fátima Fernandes, Εξορκισμός
- Kώστας Λιννός, Μετασχηματισμοί Δ΄
- Άντζελα Γεωργοτά, Το ανεπίδοτο της συντριβής
- Λουκάς Τζόγιας, Αποσπάσματα καλών τρόπων
- Eλένη Βελέντζα, Ίσως πόθοι
- Γιώργος Καρτάκης, Ο θρίαμβος της λογικής
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 7
- Ηρώ Νικοπούλου, Το πριν και το μετά την παύλα,
- Ο Ηλίας Γκρής, «Σαν άλλος Οιδίποδας»
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Το γεγονός της γραφής στο περιθώριο
- ΕΙΡΗΝΗ ΡΗΝΙΩΤΗ: «ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΜΟΝΟ»
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 6
- "Μια βόλτα μόνο" της Ειρήνης Ρηνιώτη
- Ασημίνα Ξηρογιάννη, Λίγη φθορά για γούρι
- «Σκοτεινή Κλωστή Δεμένη» της Άννας Γρίβα
- «Λευκός Καμβάς» της Αναστασίας Παρασκευουλάκου
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 5
- Aντιγόνη Κατσαδήμα, Φτιάχνοντάς τα με τον Βαλερύ
- Η ΕΣΩΤΕΡΗ ΦΥΣΗ Νικόλας Ευαντινός
- Γιώργος Βέης, Για ένα πιάτο χόρτα
- ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΔΕΜΕΡΤΖΗ «Πώς κλίνεται το ρήμα όλλυμι»
- «Ανθολογία σύγχρονης αραβικής ποίησης»
- ΓΙΩΤΑ ΜΑΡΚΟΥ, Χορός Σαλτιμπάγκων
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Θανάσης Χατζόπουλος: Φιλί της Ζωής
- Δημήτρης Αθανασίου, Αναχρονισμοί και ψίθυροι
- Ανδρέας Λασκαράτος, Δημοτικά τραγουδάκια
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Για ένα πιάτο χόρτα
- Οι ποιητικές ψηφίδες του Χάρη Μιχαλόπουλου
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Παναγιώτης Αρβανίτης, «Ο τυφλός επισκέπτης»,
- Άρις Kουτούγκος, Καλοκαίρια Τρόπος του λέγειν
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Πορτρέτο Πριν το Σκοτάδι της Λιάνας Σακελλίου
- Κατερίνα Κούσουλα "Ο ΤΩΝ ΩΡΑΙΩΝ ΜΑΚΑΡΩΝ-περιοδεύων κήπος επταήμερος
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
- Ιωσήφ Βεντούρας: Το παιχνίδι
- Ηλίας Τσέχος: Α γ ρ ι ό χ ο ρ τ ο σ τ ό μ α
- Χρυσούλα Σπυρέλη: Ο Ποιητής Αλέξανδρος Βαρόπουλος
- Χρυσούλα Σπυρέλη: Ο ποιητής Τάκης Καρβέλης
- ΦΡΟΣΟΥΛΑ ΚΟΛΟΣΙΑΤΟΥ - ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΜΑΝΤΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
- Από τη μνήμη στο ταξίδι και αντίστροφα: μια σύντομη περιδιάβαση στο ποιητικό έργο του Γ. Βέη
- Σταυρούλα Χριστοδουλάκου - Όπου να ’ναι θα βρέξει
- Δημήτρης Κοσμόπουλος - Κατόπιν εορτής
- TANAIS
- ΦΩΤΗΣ ΚΑΓΓΕΛΑΡΗΣ
- ΓΙΩΡΓΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Η ποίηση των αιώνιων ιδεών
- Ενηλικίωση της ουτοπίας
- Στιγμιότυπα του σώματος
- ΠΟΛΥ ΜΑΜΑΚΑΚΗ: Υπόσχεση διάρκειας και ουσίας
- Το Στιχάρι της Άντειας Φραντζή: μικρές ιστορίες αναγνώσεων
- Παναγιώτης Κερασίδης - Ενηλικίωση της ουτοπίας
- Στάθης Κουτσούνης - Στιγμιότυπα του σώματος
- Ζωή Σαμαρά
- Έφη Καλογεροπούλου - Άμμος
- Δώρα Κασκάλη - Ανταλλακτήριο ηδονών
- Αγγελική Κορρέ - Ο μονόκερως και η ψύχωση
- Μαρία Κουλούρη - Μουσείο άδειο
- Ελένη Κοφτερού - Γράμμα σε γενέθλια πόλη
- Πόλυ Χατζημανωλάκη - Το αλφαβητάρι των πουλιών
- Παναγιώτης Μαυρίδης - Επί παντός επιστητού
- Κώστας Λιννός - Μετασχηματισμοί Γ΄
- Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ Π. ΒΑΡΝΑΒΑΣ
- ΕΦ’ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΥΛΗΣ
- Πόλυ Μαμακάκη - Περίπατοι στον κήπο για δύο (poema, 2013)
- Γεωργίου Δ. Μπίκου, «Το βιβλίο ως διδακτικό μέσο και οι κυρίαρχοι τρόποι ανάγνωσης
- Ωδή και Ελεγεία των (μεταφραστικών) οδών
- Βασίλης Κάρδαρης ΜΙΜΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
- Μαρία Κουλούρη - "Μουσείο Άδειο" (Μελάνι, 2013)
- «Θαύμα Ιδέσθαι» της Αθηνάς Παπαδάκη
- Της μη συμμορφώσεως άγιοι
- Από την Ύβρη στη Νέμεση
- Γιώργου Δουατζή, Πατρίδα των καιρών
- ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΝΤΑΒΗΣ
- Τα πηγάδια της Ιστορίας, του Χ. Χατζήπαπα
- Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου, Ο τρόμος ως απλή μηχανή,
- ΧΑΡΑΣ ΣΑΡΛΙΚΙΩΤΗ: ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΙ ΤΟΠΟΙ
- ΝΑΤΑΛΙΑ ΚΑΤΣΟΥ: Κοχλίας
- Κυριάκος Συφιλτζόγλου: «Έκαστος εφ’ ω ετάφη»
- Γιώργος Αλισάνογλου
- ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, Di cani e d’ altro
- Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, Κάπου περνούσε μια φωνή
- ΘΕΩΝΗ ΚΟΤΙΝΗ: Θεός ή αγάπη
- ΛΙΑΝΑ ΣΑΚΚΕΛΙΟΥ: Πορτρέτο πριν το σκοτάδι
- ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΥ: Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ
- Γιώργος Βέης: Μετάξι στον κήπο
- Κυριακή Αν. Λυμπέρη: ΕΜΑΥΤΟΥ
- Βασίλης Ζηλάκος: Η Κούπα του τσαγιού
- Η ανεξαρτησία της ποίησης
- Νεκταρία Μενδρινού: Αειθαλή και Φυλλοβόλα
- Ιορδάνης Παπαδόπουλος: Το βουνό και ο ποιητής δεν πήραν είδηση
- Αντιγόνη Φέσσα: Προσευχή πουλιού
- Γιώργος Βέης: Η Εμμένεια της Ποίησης
- Νίκος Ερηνάκης: Πρόλογος
- Γιώργος Βέης: Ν όπως Νοσταλγία
- ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΕΛΕΖΙΝΗΣ: ΠΑΛΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ
- Στον Ύπνο του Ποιητή του ΝΟΤΗ ΓΕΡΟΝΤΑ
- Γιώργος Βέης, Ν όπως Νοσταλγία
- Γιάννης Πάσχος, Ζωή εκτός ωραρίου
- Γιάννης Κοντός, Ηλεκτρισμένη πόλη
- Ιουλίτα Ηλιοπούλου, 11 τόποι για ένα 1 καλοκαίρι
- Στάθης Κουτσούνης, Έντομα στην εντατική
- Γιώργος Αραμπατζής: Παραβολές του κινηματογράφου
- Δημήτρης Λαμπρέλλης: Η μυστική αποβάθρα
- Γιώργος Βέλτσος: Από Βηθανίας
- Αριστέα Παπαλεξάνδρου: Ωδικά πτηνά
- Δημήτρης Ελευθεράκης: Ρέκβιεμ για ένα φίλο
- Χάρης Ψαρράς, η δόξα της ανεμελιάς
- Παναγιώτης Κερασίδης, Λείπουμε
- Έφη Πυρπάσου: Ξενάγηση
- Γιάννης Στίγκας: Η όραση θ' αρχίσει ξανά
- Κλεοπάτρα Λυμπέρη: Η μουσική των σφαιρών
- Μανόλης Πρατικάκης: Το αόρατο πλήθος
- Πανάγος Πέππας: Ημερίδα
- Άννα Γριμάνη: «Venetia»
- Σπύρος Λ. Βρεττός : «Συνέβη»
- Πάνος Κυπαρίσσης : «Το χώμα που μένει»
- Αντώνης Μακρυδημήτρης: Η ακριβολογία των ονείρων
- ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΕΝΗΝΤΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ του Paul Celan
- ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΜΟΡΦΩΜΑ της Δήμητρας Χ. Χριστοδούλου
- Wallace Stevens: Δεκατρείς τρόποι να κοιτάς ένα κοτσύφι και άλλα ποιήματα
- Σωτήρης Σαράκης: «Η τελετή» του Χρίστου Παπαγεωργίου
- Κλεοπάτρα Λυμπέρη: «Η μουσική των σφαιρών» του Χρίστου Παπαγεωργίου
- Ανθή Μαρωνίτη, Το ακόντιο του Γιώργου Βέη
- Ο Άνθρωπος από τη Γαλιλαία: ένα χριστολογικό ποίημα για τη σιωπή του Θεού
- ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΚΟΣΜΩΝ του Γιώργου Βέη
- Ο βίος και το έργο του Ανδρέα Κάλβου του Λεύκιου Ζαφειρίου
- Σπύρος Λ. Βρεττός, Το εγκώμιο της φυγής, εκδ. Γαβριηλίδης, 2006.
- ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ του Γιάννη Δάλλα
- ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ της Μαρίας Κυρτζάκη
- ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ του Νίκου Σπανού
- ΑΣΦΥΚΤΙΟΝΙΑ του Αλέξανδρου Σ. Αρδαβάνη
- Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΞΕΝΩΝΑΣ του Μανόλη Πρατικάκη
- ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ της Μαρίας Τοπάλη
- ΠΕΡΑ ΑΠ' ΤΗ ΜΕΡΑ του Νίκου Βιολάρη
- Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ του Ζάχου Σιαφλέκη
- ΛΕΞΕΙΣ ΓΡΑΜΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ του Gaston Baquero
- ΕΒΡΑΙΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ του Ιωσήφ Βεντούρα
- ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ του Μιχαήλ Μήτρα
- ΔΙΑΜΕΡΙΣΕΙΣ του Δημήτρη Κατσαγάνη