ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 18
ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ
Μμμ… Δεν θα γκρινιάξω σήμερα. Είμαι ευτυχής που διαπιστώνω ότι, ευτυχώς, υπάρχει και κάποιος τομέας στον οποίο σίγουρα πάμε καλά: ο τομέας εκμετάλλευσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δηλ. της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την αξιοποίηση της αναξιοποίητης και απαξιωμένης δημιουργικότητας μας, ο τομέας της διαρκούς ανανέωσης και εμπλουτισμού της βαριάς μας βιοτεχνίας, δηλ. της παραγωγής ποιητικών πονημάτων (μόνο από έναν εκδ. οίκο έλαβα σήμερα μαζεμένα 10 νέα ποιητικά βιβλία!)– τα οποία, όπως ξέρουμε, είναι αγαθά πρώτης ανάγκης – κι ας εξακολουθούν να μη το συνειδητοποιούν οι περισσότεροι…
Είμαι επίσης ευτυχής διότι όλοι οι υπό εξέταση ποιήτριες και ποιητές σήμερα (5-2) συνομίλησαν ιδιαιτέρως πρόθυμα μαζί μου, και οι στίχοι τους έδωσαν ενδιαφέρουσες απαντήσεις στις μάλλον κοινότοπες ερωτήσεις μου.
ΜΕΝΗ ΠΟΥΡΝΗ ΟΙ ΑΚΑΝΘΕΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ, Εκδόσεις Δρόμων
ΕΡ: Τι ανακάλυψε ξαφνικά η δημιουργός σας και άρχισε να σας γράφει;
ΑΠ: Σαν χαμένος παράδεισος έμοιαζε / κρυμμένος κάπου / σε πρώιμο εφηβικό όνειρο. / φάσμα ή πραγματικότητα / αδύνατο να πεις // προφανέστατα, υλικό κρυπτομνησίας.
ΕΡ: Τι «είδε»;
ΑΠ: Αφηρημένες έννοιες, πεσμένους κολοσσούς… Αμφίβολο αν εκεί μπορούσε να μην περπατήσει άνθρωπος.
ΕΡ: Πώς εντόπισε και απομόνωσε τους πρώτους στίχους της από το υλικό / σκηνικό αυτό;
ΑΠ: Τους παρακολουθούσαν από μακριά – θεοί, λέει, που περπατούσαν ανάμεσα σε θεούς και περιδιάβαζαν τ’ αρχαία ερείπια όπως το φως του ήλιου στο λυκαυγές.
ΕΡ: Τι διαπίστωση έκανε μετά και οδηγήθηκε πάλι στο σήμερα;
ΑΠ: Σε γενικές γραμμές, οι θεοί έχουν πεθάνει – είδα μόνο κάκτους, αθάνατους και φραγκόσυκα.
ΕΡ: Μ’ άρεσε η αναφορά στο σπήλαιο του Πλάτωνα… Αυτή είναι η εικόνα που έχει η δημιουργός σας για τον κόσμο μας;
ΑΠ: Δεν μπορούσαν να δουν τίποτε πίσω απ’ το σφιχτό κοχύλι. / Ασυγκίνητοι οι κάτοικοι / στο κυμάτισμα της ποσειδωνίας / και το πηγαινέλα των ψαριών // δεν το ’μαθαν πως είναι ασχημάτιστη η ζωή. (Κλειστό κέλυφος)
ΕΡ: Τι λέει προς τον πιθανό αναγνώστη της;
ΑΠ: Απίθωσα στα χέρια σου την τελευταία μου εφεύρεση*δεν έχει οδηγίες και σχεδιαγράμματα. Εσύ πρέπει να βρεις πώς θα κατοχυρώσεις την ευρεσιτεχνία. (…)
Σχόλιο: Πρώτο και αξιοπρόσεχτο ποιητικό βιβλίο της Μένης Πουρνή. Στο πρώτο μέρος ολιγόστιχα λιτά αρχαιόθεμα συνθέματα. Στο δεύτερο μέρος, μικρές ποιητικές εκδρομές/ επιδρομές στο Σήμερα, με εφαλτήριο παραπομπές σε μυθολογία και Ιστορία, και διακειμενικές αναφορές.
ΚΥΠΡΙΣ ΚΟΦΙΔΗ CYPRIS KOPHIDES Η ΝΥΧΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΑΠΕΡΝΑ – LA NUIT TRAVERSIERE
Δίγλωσση έκδοση. Μετάφραση: Κατίνα Βλάχου, Βασίλης Πανδής, Εκδ. DIAVASE LITERATURE
ΕΡ: Πώς λέει ότι άρχισε να σας γράφει η δημιουργός σας;
ΑΠ: UN GRAIN DE SABLE SUFFIT A EVEILLER UN DESERT (…) UN SUFFLE A DEPLOYER LE VENT
Ένας κόκκος άμμου αρκεί για ν’ αφυπνίσει μιαν έρημο /(…) μια πνοή για να ξεδιπλώσει τον άνεμο.
ΕΡ: Τι είδε και το εξέλαβε ως σημάδι;
ΑΠ: UNE FINE POUSSIERE ROUGE TOMBE DU CIEL COMME UN VOILE ET ECRIT: SE TRANSFORMER OU MOURIR
Μια κόκκινη σκόνη ψιλή πέφτει από τον ουρανό σαν πέπλο και γράφει: ή μεταμορφώνεσαι ή πεθαίνεις (...)
ΕΡ: Η ποίηση είναι μια πράξη σκοτεινή αλλά και φεγγερή; Πώς;
ΑΠ: L’ OMBRE SE NOURRIT DES PROIES CONSENTANTES DU SOLEIL
Η σκιά θρέφεται από τα πρόθυμα θηράματα του ήλιου.
ΕΡ: Η ποίηση με φωτεινά νήματα υφαίνει σκοτάδι… Γιατί;
ΑΠ: L’ OBSCURITE PROTÉGÉ LE VOYAGE, VOILE LES DEPARTS
Το σκοτάδι προστατεύει το ταξίδι, καλύπτει τις αναχωρήσεις.
ΕΡ: Από πού αντλείται η έμπνευσή σας;
ΑΠ: IL EST UN INSTANT / IL EST UN ESPACE / MAGIQUES / OU COMME L’ ETERNITE / ENTRE DEUX MIROIRS / CULE / LA LUMIER DES REGARDS
Υπάρχει μια στιγμή / υπάρχει ένας χώρος / μαγικοί / όπου η αιωνιότητα / ανάμεσα σε δυο κάτοπτρα κυλά /το φως των βλεμμάτων.
Σχόλιο: Ένα μικρό βιβλίο - κομψοτέχνημα. Ευαίσθητοι στίχοι σε ευαίσθητη μετάφραση.
ΚΛΕΟΝΙΚΗ ΔΡΟΥΓΚΑ: ΟΚΛΑΔΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ, Μανδραγόρας
ΕΡ: Πώς αρχίζει να σας προσεγγίζει η δημιουργός σας;
ΑΠ: Θάβω το δίλημμα στην άμμο / φωνές απ’ τις σειρήνες στο μέσα του ορίζοντα / μνήμες που παραφυλάνε / άνεμοι που συνωμοτούν / δεν κολυμπώ δίπλα στα βράχια πια (…)
ΕΡ: Πού σας εντοπίζει;
ΑΠ: Πηγάδι από ψέματα η μνήμη / σκύβεις να δεις τ’ αθέατα / αγριόχορτα οι σκέψεις /μέσα σου (…) αφήνει τα ίχνη της σαν φίδι στην πέτρα / τρέφεται με ό,τι της δίνεις / ερωτεύεται την ασάφεια / αψηφά την αλήθεια.
ΕΡ: Πώς τελικά αρχίζει να σας γράφει;
ΑΠ: Σιωπηλή / ξεκινώ για τ’ άβατα / παίρνω το σχήμα ενός πουλιού / κι ελπίζω σε μια θάλασσα.
ΕΡ: Πώς αντιμετωπίζει την ποίηση;
ΑΠ: Λίγα κουφώματα θα γκρεμίσουμε στο σπίτι /για ν’ ανοίξουμε τον χώρο / δυο λέξεις θα βάλεις εσύ τρεις εγώ (… )
ΕΡ: Και πώς πιστεύει ότι αντιμετωπίζει η ποίηση την ποιήτρια;
ΑΠ: (…) μια έκρηξη μέσα την αφήνει απανθρακωμένη.
Σχόλιο: Πρώτο ποιητικό βιβλίο και της Κλεονίκης Δρούγκα. Ρέουσα, πλεύσιμη ποίηση με δομημένο λόγο, που αποδίδει σε υποφωτισμένα «κινηματογραφικά» στιγμιότυπα το βάθος ενός ξεχωριστού υλικού αντλημένου από μια κοινή, καθημερινή θεματολογία.
ΣΟΥΛΕΙΜΑΝ ΑΛΑΓΙΑΛΗ ΤΣΙΑΛΙΚ: ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, Εκδ. Δωδώνη
ΕΡ: Τι απασχολεί τον δημιουργό σας;
ΑΠ: Προς τα πού βρίσκεται /Το απρόσιτο του παραλόγου / Όπου δημιουργείται η πραγματικότητα (…)
ΕΡ: Τι τον καθοδηγεί;
ΑΠ: Φέγγουν φέγγουν στο μονοπάτι του πατέρα /Τα βήματα και τα τραγούδια / Που βουλιάζουν στο χώμα
ΕΡ: Γιατί σας γράφει;
ΑΠ: Ο καθένας προσπαθεί να συμπληρώσει / Ένα βιογραφικό πλήρες σ’ αυτή τη ζωή / Για να μην τον κοιτάζουν περίεργα (…)
ΕΡ: Αντιλαμβάνεται το γράψιμο σαν αποστολή; Πώς και γιατί;
ΑΠ: Κυλούν ασταμάτητα σαν αντηχεία / Των γιαλών που λειαίνουν τα βότσαλα / Κι εισάγουν το αχαλίνωτο της νιότης / Δίχως να έχουν τίποτα να μας πουν (…)
ΕΡ: Ως παρατηρητής και σχολιαστής της ζωής έξω από τις σελίδες, τι καταθέτει;
ΑΠ: Πλάι μας η ζωή – μια άγνωστη γυναίκα / Ξεκινά απ’ το πεζοδρόμιο ως αδέσποτο / Και περνά στην άκρη του πουθενά (…)
ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ: ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΙΩΝΑ, Εκδ. Νίκας
ΕΡ: Ποια είναι η σημασία της ποίησης για τον δημιουργό σας;
ΑΠ: Η ποίηση είναι φως. / Στις σκιές των λέξεων κρύβονται οι σημασίες. (…) Το φως , η υπέρβαση των χρωμάτων, η ποίηση, η μεταφυσική της γλώσσας, οι λέξεις, όμορφες ξένες στα φτωχικά ράκη των σημασιών,
ΕΡ: Τι νιώθει όταν σας συνθέτει;
ΑΠ: Κάτι πάει να γίνει που κατά πολύ μας ξεπερνά.
ΕΡ: Ποια είναι η φιλοσοφία του που σας αντανακλά και σας καλύπτει;
ΑΠ: Ο ανθρώπινος νους τυρβάζει στα επιμέρους. (…) Σε χρόνο ενδιάμεσο, στην κιβωτό του συμπαντικού εγκιβωτισμένος, αφιερώνει μια μέρα στον έρωτα, μια μέρα στον στοχασμό, μια μέρα στην γιορτή του θανάτου και μια μέρα στην ολοκάρπωση.
ΕΡ: Τι επιδιώκει να πετύχει γράφοντάς σας;
ΑΠ: Το ανύπαρκτο να πάρει σχήμα, το ανείπωτο να λεχθεί, το ανήκουστο μουσική να γίνει, και το ασύλληπτο προ οφθαλμών μορφή να πάρει.
ΕΡ: Ποια είναι η εμμονή του;
ΑΠ: Το άγνωστο να ψηλαφείται, το αδιάγνωστο να συλλαβίζεται, ο σκοτεινός λόγος να γράφεται σε βιβλία, οι μεγάλες αλήθειες να εξηγούνται απλά.
ΕΡ: Αλλά αυτό είναι μάλλον ανέφικτο. Οπότε, τι συμβαίνει;
ΑΠ: Η σκέψη πάει εκεί που δεν τη θέλει κανείς. Στην προσευχή, στις προφητείες, στα μαντεία του μέλλοντος.
Σχόλιο: Ο πάμπλουτος ποιητής Βάλτερ Πούχνερ (25 περίπου ποιητικά βιβλία μέχρι στιγμής), διαχειρίζεται όλο και με περισσότερη άνεση και τέχνη το αστείρευτο υλικό του – υλικό από ενδοσκόπηση, παρατήρηση, αφοσίωση – που αντλεί από ψυχή, φύση και μεταφυσική. Το «Μηνολόγιό» του είναι, ίσως, η πιο ώριμη ποιητική του σύνθεση.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΙΔΗΡΑ: ΠΟΙΗΜΑΤΑ 1983-2021, Εκδ. Κέδρος
ΕΡ: Πώς άρχισε να σας γράφει η δημιουργός σας;
ΑΠ: (…) Κάποτε άρχισε μόνη της να μιλά / κι αντιγυρίζανε οι λέξεις /είδωλα στον καθρέφτη της / ξανά στην ίδια πίσω και ξανά / τα ίδια απαντούσε. (…) Άλλες φορές έδινε σχήματα / στις λέξεις νοερά. / Το πάθος τώρα γινόταν / μια φευγάτη παπαρούνα / η αγάπη ένα ελάχιστο «μη με λησμόνει»/ κι ο θάνατος ένας μικρός σταυρός / ίδιος μ’ εκείνον που σημείωνε τις παρουσίες στο σχολείο. (…)
ΕΡ: Πώς προχώρησε στα πιο βαθιά;
ΑΠ: Σ’ όλους συμβαίνει, είπε, μην ταράζεσαι. Καμιά φορά η ζωή στενεύει τόσο που δεν σε χωρά, κι απλώνεται στα όνειρα, όμως κι αυτά έχουν πληθύνει τόσο, που ξεχειλίζουν απ’ τον ύπνο και περνάν μες στη ζωή σου.
ΕΡ: Και, γράφοντας, τι άλλο ανακάλυψε;
ΑΠ: (…) Μα πιο πολύ την τάραζε η αρχική εγκράτεια των γραμμάτων, που στη συνέχεια ξέσπαγαν σε ασύλληπτους ατέλειωτους συνδυασμούς, τις λέξεις, ακατάληπτες, άδειες σαν τ’ όνομά της, που δεν έμαθε ποτέ.(…)
ΕΡ: Από πού αντλεί το υλικό σας;
ΑΠ: Μόνη με γύρω θυμωμένους τους νεκρούς / να τη ρωτάνε με ποιο δικαίωμα / σε ποιήματα τους έχει ταριχεύσει / όλο να κλαίνε. (…) Όχι, τα ποιήματα δεν ξέρουν να γελάνε. Είναι άγρια ζώα, από τα μύχια / της ψυχής σου ξεπηδάνε(…) Μια έκτη αίσθηση που είναι όλες και καμία.
ΕΡ: Τι λέει πως επιδιώκει γράφοντάς σας;
ΑΠ: (…) Πάντα πιστή στο αγαπημένο μου βιβλίο / αντιγράφω, όσο μπορώ, κάποιες αθάνατες σελίδες του /στην πρόσκαιρη ζωή μου.
Σχόλιο: Ο τόμος αυτός περιλαμβάνει μια επιλογή των «απάντων» της ποιήτριας. Βιωματική ποίηση, απλή γραφή αλλά βαθιά σπλαχνική. Τα ποιήματά της Αγγελικής Σιδηρά, λιτά και αληθινά, αποτυπώνουν με ευρυγώνιο οπτική τη ζωή της, τον κόσμο της, τα συναισθήματα και τους ανθρώπους της.
ΦΩΤΕΙΝΗ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΥΤΡΩΝΕΙ ΑΓΡΙΑ ΖΑΧΑΡΗ, Κουκκίδα
ΕΡ: Τι ανακάλυψε η δημιουργός σας; Ποια ερωτήματα και ποιες απαντήσεις;
ΑΠ: Όλος ο κόσμος μια σκηνή / στα σκοτεινά θεμέλια σκελετοί / Πες μου, καλέ μου υπηρέτη / καλέ κομπάρσε συ, τι είναι θάνατος, τι’ναι ζωή / κι ανάμεσό τους τι; / Η εκδίκηση; Ο έρωτας; / Της εξαπάτησης η τέχνη; (…)
ΕΡ: Πώς σας συνθέτει;
ΑΠ: Ξεθάβει από το χώμα / μισολιωμένες λέξεις / τις ξεσκονίζει με ευλάβεια / τις πλένει με κρασί / τις στεγνώνει στον ήλιο / μεθυσμένες / τις τοποθετεί στοργικά / ανάμεσα στις σιωπές (…)
ΕΡ: Δεν φαίνεται να είναι ανώδυνη διαδικασία η σύλληψη και η γέννησή σας…Πώς συντελείται;
ΑΠ: (…) Η πεθαμένη μέσα μου μάνα τα κόκαλα / τρίζει τα δόντια / παλεύει να βγει απ’ το δέρμα / να μαζέψει τ’ αγέννητα βρέφη της / να ταίσει τις κίσσες εμένα μελάνι στο στόμα / άγγελος πριν χαθεί λύκος στη νύχτα. (…)
ΕΡ: Έχετε ένα πολύχρωμο σκοτάδι Πού οφείλεται;
ΑΠ: Μου λες γράφω μαύρα / Εγώ; / Τόσα ξέξασπρα / λευκότερα κι απ’ τη ζάχαρη άχνη / οστά μες στους στίχους μου κρύβω (…)
ΕΡ: Τι είναι η ποίηση για τη δημιουργό σας;
ΑΠ: SOS σήματα Mors / φωτίζει αποσύρεται. / Ζωή θάνατος ζωή. Θάνατος / Η αφή κυρίαρχη αίσθηση / κερομύτη κοτσύφι // ζωντανό σε πασχίζω στη χούφτα μου.
Σχόλιο: Η Φωτεινή Βασιλοπούλου είναι μια πραγματική ποιήτρια. Προσεγγίζει και επεξεργάζεται με ευαισθησία, λεπτότητα, ακρίβεια και ταπεινότητα υψηλές συλλήψεις στα ανθρώπινα μέτρα. Ένα εξαιρετικό μικρό βιβλίο.
Ημ/νία δημοσίευσης: 15 Μαΐου 2022
- Στάθης Κουτσούνης, Μπροστά σε αλλότριο ρόπτρο. Κριτικές επισκέψεις και άλλα κείμενα (1989 - 2020)
- Παυλίνα Παμπούδη, Νυχτολόγιο,
- Για το βιβλίο του Γιώργου Βέη: ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΚΕΙ ΑΠ' ΟΠΟΥ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΘΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 16
- Βασιλική Ράπτη, Η λεπταίσθητη Λαίδη μου
- Αλέξιος Μάινας, Προσκόμματα και ποιμαντικές λύσεις...
- Αλέξιος Μάινας, Προσκόμματα και ποιμαντικές λύσεις
- Θεοδόσης Πυλαρινός: Ο ποιητής Αντώνης Φωστιέρης
- οι Κυψέλες του Γιώργου Αλισάνογλου και η Παπούσα της Βίκυς Κατσαρού
- Ποιητική της ζωής
- ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΣΤΙΕΡΗΣ – "ΘΑΝΑΤΟΣ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ"
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 15
- Χλόη Κουτσουμπέλη, Η γυμνή μοναξιά του ποιητή Όμικρον
- Παυλίνα Παμπούδη, Σημειώσεις για το άγραφο
- Παυλίνα Παμπούδη, Σημειώσεις για το άγραφο
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 14
- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ, Φωτογραφία ξωμάχου ή Τα μάγια
- Άννα Γρίβα, Δαιμόνιοι
- Στου κανενός τη χώρα του Στάθη Κουτσούνη,
- Παναγιώτα Λάσκαρη, “Μικρή σπουδή πάνω στο πρόσωπο ενός Τεύκρου – Συνομιλώντας με τον Γιώργο Σεφέρη”
- Χρύσα Ευστ. Αλεξοπούλου, Πορείες Κατάδυσης
- ΣΑΤΙΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ: ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ PIXELS ΤΟΥ Δ. ΚΟΣΜΠΟΥΛΟΥ
- Πέτρος Γκολίτσης, Σφαχτάρια στο λευκό, Θράκα, 2020
- ΟΙ ΑΝΘΙΣΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΘΟΥΛΑΣ (ΔΑΝΙΗΛ)
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 13
- Ο χρόνος είναι ποίηση
- Στάθης Κουτσούνης Άννα Βασιάδη,
- ΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΟΙ ΚΟΣΜΟΙ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΕΗ
- Γιώργος Βέης, Βράχια
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 12
- Ο θρίαμβος του ασήμαντου, του ανώνυμου και του μηδαμινού. Ιωάννης Πανουτσόπουλος
- Ανθούλα Δανιήλ "Δεκαετίες τερματίζουν όλες μαζί στο νήμα"
- Βασίλης Λαδάς, "Λεύκωμα"
- Αποξέοντας τον παλίμψηστο συμβατικό πάπυρο και «σκρατσάροντας» τον ηλεκτρονικό: «Η ποίηση να είναι ασφαλής!»
- Με το μέτρο της ποίησης
- Ξαναδιαβάζοντας τη συλλογή του Αντώνη Φωστιέρη Ποίηση μες στην Ποίηση
- Δημήτρη Χουλιαράκη, Ψυχή στα δόντια,
- Ξάνθος Μαϊντάς, Αφανών Γυναικών
- Alda Merini, Θεϊκή μανία, μτφρ. Έλσα Κορνέτη
- SILENCIO / ΣΙΩΠΗ
- Σάρα Θηλυκού, Το όνομά τους
- Eva Runefelt, Στα χέρια της μνήμης
- ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ
- Ρούλας Αλαβέρα, Ηλεκτρονικός Πάπυρος,
- ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ: ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΤΥΠΟΙ ΚΑΙ ΣΙΩΠΗ
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 12
- KATOIKOI TΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ 2
- Λαθραία οργή, της Λίλυς Εξαρχοπούλου (εκδόσεις Μελάνι 2018)
- Ο κόσμος «γεννιέται» σε τρεις πράξεις
- Παναγιώτης Αρβανίτης, Παράθυρο στο Βερολίνο, Γαβριηλίδης, 2019
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 11
- Η θαμπάδα της ύπαρξης ( ή η λευκόφαιη υφή της)
- Αλόη Σιδέρη, Ανάμεσα στο μακριά και το πιο μακριά
- Μάρκος Δενδρινός, Το χρυσάφι του Δόγη
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 9
- ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ
- Τάναϊς: Μία δοκιμή στην ποίηση του Ιωσήφ Βεντούρα
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Κώστα Βούλγαρη, Η αλήθεια, Και ο άλυπος θάνατος
- Fátima Fernandes, Εξορκισμός
- Kώστας Λιννός, Μετασχηματισμοί Δ΄
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 8
- Άντζελα Γεωργοτά, Το ανεπίδοτο της συντριβής
- Λουκάς Τζόγιας, Αποσπάσματα καλών τρόπων
- Eλένη Βελέντζα, Ίσως πόθοι
- Γιώργος Καρτάκης, Ο θρίαμβος της λογικής
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 7
- Ηρώ Νικοπούλου, Το πριν και το μετά την παύλα,
- Ο Ηλίας Γκρής, «Σαν άλλος Οιδίποδας»
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Το γεγονός της γραφής στο περιθώριο
- ΕΙΡΗΝΗ ΡΗΝΙΩΤΗ: «ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΜΟΝΟ»
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 6
- "Μια βόλτα μόνο" της Ειρήνης Ρηνιώτη
- Ασημίνα Ξηρογιάννη, Λίγη φθορά για γούρι
- «Σκοτεινή Κλωστή Δεμένη» της Άννας Γρίβα
- «Λευκός Καμβάς» της Αναστασίας Παρασκευουλάκου
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ 5
- Aντιγόνη Κατσαδήμα, Φτιάχνοντάς τα με τον Βαλερύ
- Η ΕΣΩΤΕΡΗ ΦΥΣΗ Νικόλας Ευαντινός
- Γιώργος Βέης, Για ένα πιάτο χόρτα
- ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΔΕΜΕΡΤΖΗ «Πώς κλίνεται το ρήμα όλλυμι»
- «Ανθολογία σύγχρονης αραβικής ποίησης»
- ΓΙΩΤΑ ΜΑΡΚΟΥ, Χορός Σαλτιμπάγκων
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Θανάσης Χατζόπουλος: Φιλί της Ζωής
- Δημήτρης Αθανασίου, Αναχρονισμοί και ψίθυροι
- Ανδρέας Λασκαράτος, Δημοτικά τραγουδάκια
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Για ένα πιάτο χόρτα
- Οι ποιητικές ψηφίδες του Χάρη Μιχαλόπουλου
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Παναγιώτης Αρβανίτης, «Ο τυφλός επισκέπτης»,
- Άρις Kουτούγκος, Καλοκαίρια Τρόπος του λέγειν
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Πορτρέτο Πριν το Σκοτάδι της Λιάνας Σακελλίου
- Κατερίνα Κούσουλα "Ο ΤΩΝ ΩΡΑΙΩΝ ΜΑΚΑΡΩΝ-περιοδεύων κήπος επταήμερος
- ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ
- Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
- Ιωσήφ Βεντούρας: Το παιχνίδι
- Ηλίας Τσέχος: Α γ ρ ι ό χ ο ρ τ ο σ τ ό μ α
- Χρυσούλα Σπυρέλη: Ο Ποιητής Αλέξανδρος Βαρόπουλος
- Χρυσούλα Σπυρέλη: Ο ποιητής Τάκης Καρβέλης
- ΦΡΟΣΟΥΛΑ ΚΟΛΟΣΙΑΤΟΥ - ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΜΑΝΤΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
- Από τη μνήμη στο ταξίδι και αντίστροφα: μια σύντομη περιδιάβαση στο ποιητικό έργο του Γ. Βέη
- Σταυρούλα Χριστοδουλάκου - Όπου να ’ναι θα βρέξει
- Δημήτρης Κοσμόπουλος - Κατόπιν εορτής
- TANAIS
- ΦΩΤΗΣ ΚΑΓΓΕΛΑΡΗΣ
- ΓΙΩΡΓΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Η ποίηση των αιώνιων ιδεών
- Ενηλικίωση της ουτοπίας
- Στιγμιότυπα του σώματος
- ΠΟΛΥ ΜΑΜΑΚΑΚΗ: Υπόσχεση διάρκειας και ουσίας
- Το Στιχάρι της Άντειας Φραντζή: μικρές ιστορίες αναγνώσεων
- Παναγιώτης Κερασίδης - Ενηλικίωση της ουτοπίας
- Στάθης Κουτσούνης - Στιγμιότυπα του σώματος
- Ζωή Σαμαρά
- Έφη Καλογεροπούλου - Άμμος
- Δώρα Κασκάλη - Ανταλλακτήριο ηδονών
- Αγγελική Κορρέ - Ο μονόκερως και η ψύχωση
- Μαρία Κουλούρη - Μουσείο άδειο
- Ελένη Κοφτερού - Γράμμα σε γενέθλια πόλη
- Πόλυ Χατζημανωλάκη - Το αλφαβητάρι των πουλιών
- Παναγιώτης Μαυρίδης - Επί παντός επιστητού
- Κώστας Λιννός - Μετασχηματισμοί Γ΄
- Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ Π. ΒΑΡΝΑΒΑΣ
- ΕΦ’ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΥΛΗΣ
- Πόλυ Μαμακάκη - Περίπατοι στον κήπο για δύο (poema, 2013)
- Γεωργίου Δ. Μπίκου, «Το βιβλίο ως διδακτικό μέσο και οι κυρίαρχοι τρόποι ανάγνωσης
- Ωδή και Ελεγεία των (μεταφραστικών) οδών
- Βασίλης Κάρδαρης ΜΙΜΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
- Μαρία Κουλούρη - "Μουσείο Άδειο" (Μελάνι, 2013)
- «Θαύμα Ιδέσθαι» της Αθηνάς Παπαδάκη
- Της μη συμμορφώσεως άγιοι
- Από την Ύβρη στη Νέμεση
- Γιώργου Δουατζή, Πατρίδα των καιρών
- ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΝΤΑΒΗΣ
- Τα πηγάδια της Ιστορίας, του Χ. Χατζήπαπα
- Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου, Ο τρόμος ως απλή μηχανή,
- ΧΑΡΑΣ ΣΑΡΛΙΚΙΩΤΗ: ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΙ ΤΟΠΟΙ
- ΝΑΤΑΛΙΑ ΚΑΤΣΟΥ: Κοχλίας
- Κυριάκος Συφιλτζόγλου: «Έκαστος εφ’ ω ετάφη»
- Γιώργος Αλισάνογλου
- ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, Di cani e d’ altro
- Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, Κάπου περνούσε μια φωνή
- ΘΕΩΝΗ ΚΟΤΙΝΗ: Θεός ή αγάπη
- ΛΙΑΝΑ ΣΑΚΚΕΛΙΟΥ: Πορτρέτο πριν το σκοτάδι
- ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΥ: Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ
- Γιώργος Βέης: Μετάξι στον κήπο
- Κυριακή Αν. Λυμπέρη: ΕΜΑΥΤΟΥ
- Βασίλης Ζηλάκος: Η Κούπα του τσαγιού
- Η ανεξαρτησία της ποίησης
- Νεκταρία Μενδρινού: Αειθαλή και Φυλλοβόλα
- Ιορδάνης Παπαδόπουλος: Το βουνό και ο ποιητής δεν πήραν είδηση
- Αντιγόνη Φέσσα: Προσευχή πουλιού
- Γιώργος Βέης: Η Εμμένεια της Ποίησης
- Νίκος Ερηνάκης: Πρόλογος
- Γιώργος Βέης: Ν όπως Νοσταλγία
- ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΕΛΕΖΙΝΗΣ: ΠΑΛΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ
- Στον Ύπνο του Ποιητή του ΝΟΤΗ ΓΕΡΟΝΤΑ
- Γιώργος Βέης, Ν όπως Νοσταλγία
- Γιάννης Πάσχος, Ζωή εκτός ωραρίου
- Γιάννης Κοντός, Ηλεκτρισμένη πόλη
- Ιουλίτα Ηλιοπούλου, 11 τόποι για ένα 1 καλοκαίρι
- Στάθης Κουτσούνης, Έντομα στην εντατική
- Γιώργος Αραμπατζής: Παραβολές του κινηματογράφου
- Δημήτρης Λαμπρέλλης: Η μυστική αποβάθρα
- Γιώργος Βέλτσος: Από Βηθανίας
- Αριστέα Παπαλεξάνδρου: Ωδικά πτηνά
- Δημήτρης Ελευθεράκης: Ρέκβιεμ για ένα φίλο
- Χάρης Ψαρράς, η δόξα της ανεμελιάς
- Παναγιώτης Κερασίδης, Λείπουμε
- Έφη Πυρπάσου: Ξενάγηση
- Γιάννης Στίγκας: Η όραση θ' αρχίσει ξανά
- Κλεοπάτρα Λυμπέρη: Η μουσική των σφαιρών
- Μανόλης Πρατικάκης: Το αόρατο πλήθος
- Πανάγος Πέππας: Ημερίδα
- Άννα Γριμάνη: «Venetia»
- Σπύρος Λ. Βρεττός : «Συνέβη»
- Πάνος Κυπαρίσσης : «Το χώμα που μένει»
- Αντώνης Μακρυδημήτρης: Η ακριβολογία των ονείρων
- ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΕΝΗΝΤΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ του Paul Celan
- ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΜΟΡΦΩΜΑ της Δήμητρας Χ. Χριστοδούλου
- Wallace Stevens: Δεκατρείς τρόποι να κοιτάς ένα κοτσύφι και άλλα ποιήματα
- Σωτήρης Σαράκης: «Η τελετή» του Χρίστου Παπαγεωργίου
- Κλεοπάτρα Λυμπέρη: «Η μουσική των σφαιρών» του Χρίστου Παπαγεωργίου
- Ανθή Μαρωνίτη, Το ακόντιο του Γιώργου Βέη
- Ο Άνθρωπος από τη Γαλιλαία: ένα χριστολογικό ποίημα για τη σιωπή του Θεού
- ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΚΟΣΜΩΝ του Γιώργου Βέη
- Ο βίος και το έργο του Ανδρέα Κάλβου του Λεύκιου Ζαφειρίου
- Σπύρος Λ. Βρεττός, Το εγκώμιο της φυγής, εκδ. Γαβριηλίδης, 2006.
- ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ του Γιάννη Δάλλα
- ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ της Μαρίας Κυρτζάκη
- ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ του Νίκου Σπανού
- ΑΣΦΥΚΤΙΟΝΙΑ του Αλέξανδρου Σ. Αρδαβάνη
- Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΞΕΝΩΝΑΣ του Μανόλη Πρατικάκη
- ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ της Μαρίας Τοπάλη
- ΠΕΡΑ ΑΠ' ΤΗ ΜΕΡΑ του Νίκου Βιολάρη
- Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ του Ζάχου Σιαφλέκη
- ΛΕΞΕΙΣ ΓΡΑΜΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ του Gaston Baquero
- ΕΒΡΑΙΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ του Ιωσήφ Βεντούρα
- ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ του Μιχαήλ Μήτρα
- ΔΙΑΜΕΡΙΣΕΙΣ του Δημήτρη Κατσαγάνη