Εκτύπωση του άρθρου

Rachel Blau du Plessis
(μετάφραση: Ελισάβετ Αρσενίου)

Τάμπουλα Ρόζα
Κεφάλαιο ΙΙ, Προσχέδια

ΓΡΑΦΗ(απόσπασμα)

.Μουτζούρα, μύτη στυλού, ιριδίζει
πίσω από.

Λιπώδη σκιά κόκκοι μία εισαγωγή
άχρηστη.

Νύχτα
υπογραφίζοντας
σίγουρη. Ένα α.
Μαύρες γραμμές
τελεία νάιλον ανά θηλιά
κόμποι προσκοπικής γραβάτας.

Τι δίοδοι εντός
άλλου
εδάφους εκφοράς
άκου με

μουτζούρα και άκου με

λευκότης

 



.Αχλαδιού κοκκώδεις
φλέβες, ανεξιχνίαστοι
ήχοι, γόοι και ρυτίδα
κοιτίδα

Αλφαδιού, πάλιν-
ωδώντας, οφθαλμόν αντί οφθαλμού, ποτά
φωτός δειλινά.

Ένα χρόνο μετά, όπως μια στίξη. ένα μήνα μαζί κι εκείνες οι ώρες είχαν νόημα, συγκεκριμένο νόημα, ήταν επίσης μία αυθαίρετη δίοδος πιθανώς ανοιγμένη μέσα από λάθος  τρύπα στο πάτωμα, νόμιζαν πως το καλοριφέρ ήταν μικρότερο και νάτος, ένας ανολοκλήρωτος κύκλος ενενήντα ετών.

πανσέληνος και σκληρότης             Μητέρα μου θα, είπε εκείνη.  

 

 

 

 

 

 

   

 

 


 

 

 

  Καρποδοτικός κατακλυσμός από               Ροζ κύκνοι
ξένο καλαμπόκι                                     «Ουτοπική» ζωή στα βαθιά
φέρνει φουσκοθαλασσιά.
Γκρι κρόκοι σεντεφένιοι
ξεπετιούνται, χιονοπαγείς, γλοιώδεις,
πεθαίνοντας ομοφώνως.
Η πλοκή ήταν τόσο μεγάλη που
περιλάμβανε κάθε
                                                    άβυσσο!
κατάθεση. Πυκνό μαύρο
καλύπτει χαραγμένες σελίδες.
Ούτως εστί

ίσως πολιτικός κυνισμός με άτακτα
σύνορα αυθαίρετα χωρισμένα.

Και, στο χώρο μεταξύ εντροπίας
και διέγερσης,

Φιλομήλα,

ή, λαχτάρα για υγρό
τραγούδι.

 



.λέξη. Μπλε
(σκελέες, παντελόνια, συν-
ολα) Μπλε, όλων                                   «Νάτος ο κύριος Άσλεϋ, που διηγείται
με διάθεση έπεσαν                                 τα ‘τραγούδια’ ή ‘ιστορίες’ του σε ένα
μέσα                                                   ευγενές, μονότονο μέλος-ό,τ
στο πρωϊνό μπίζνιζ γλυκά                        ονομάζει ‘φωνητικοί κυματισμοί
σφυρίγματα, η κίνησή τους πεσμένη          που μπορείς να τους πεις τραγούδι.’»
φεύ-γουν πε-τούν εν (δίνω) τρία.
Χάδι στον άνεμο, παρηχούν
ένα σκοπό, πωπώ.
Δύο κόκκινα εισιτήρια σε θέση διαγώνια-


 

Εγγράφοντας κάποια εξάγοντας άλλα η αλληλεπίδραση μεταξύ επιλογής, χάραξης, και απώλειας. Κάτι λίγες λέξεις, διαλεγμένες και γιατί. Επίσης όμως διαλέχτηκαν από, μια φορά η μέρα ήταν βουτηγμένη σε μικροενοχλήσεις, ένα τράβηγμα στον πίσω μυ, επικάλυψη και όχι εμπειρία. Όχι εμπειρία γιατί όλα. Πες. Ό ραμμα. Εγχειρίσεις. Εθισμοί. Και ούτε σκιά και ήταν σκοτάδι μέσα σε αυτή την παγωμένη ένας δεν ξέρει λαμπρότητα όλα εξαφανίζονται όλα έντονη γραφή τι. το σώζει; «ημερολογιακής» παρόρμησης, αλλά ανυποχώρητη, αστάθμητη. Απο γραμμένη. Γραμμένη μετά απο κηρυγμένοι, αγνοημένη, η επιλογή είναι ένα πράγμα, αυτό (το αιμοσφαίριο, θρόμβος) ένα άλλο.
Διαφορετικά σχέδια και διαφορετικές εικόνες. 
                                                         άνισοι τύποι εικόνων,
Το μεγαλύτερο μέρος της ποίησης κάτι-     ακανόνιστα κομμάτια, ένας γρίφος
σχήματα, δομή.                                     ευθυγραμμίζεται, κρατημένος σε ροζ
                                                         πλαίσιο.

Να ονειρεύομαι ότι κλαιω
είναι εκείνη πως κλαιει.

 

 

 

                                                                    Κάνοντάς την και κοιτώντας την

.Όλοι αγαπούν τα μικρά αφηγήματα;                            να γίνεται
Τα αφηγήματα δε μοιάζουν καθόλου με αυτό.
                                  Η συγχρονία της θέασής του όταν 
                                 αυτό-
Πάρα πολλές υποπλοκές                                 προχωρεί-
βελάζοντας                                              δεν μπορώ να το έχω στο νου μου αν
χαοτικά πρόβατα                                           δεν συνδέω
στο
έδαφος
της εκφοράς                                                καταστέλλω, αυτό
όσο ξεδιπλώνονται,
επίσης, βαθιά νύχτα                                       (όπως αυτό)
επινοεί ξανά αφ-
αίρεση, γαλανότητα,                                     προχωρεί.
όπως, ας πούμε, εύθυμη
μέρα τάσσει (κάποτε)                                       κάποτε οπτικά
σύνταξη.                                                      εκτεθειμένη «ατέλεια» 
                                                                    υλικό «εξ-
                                                              αντλείται» με ένα κομμάτι κόκκινο
                                                               «τυχαία» αντεστραμμένα δύο
                                                              κομμάτια, παρεμβάλλοντας ένα «α
                                                                   ταίριαστο» φόντο μελό.

 

Rachel Blau du Plessis
(μετάφραση: Ελισάβετ Αρσενίου)